Kadra zarządzająca
Najważniejsze zmiany w przepisach od 2023 r.
Czytaj więcej...
Realizacja obowiązków AML w dealerstwie - wdrożenie procedury przeciwdziałania praniu brudnych pieniędzy
Kontrakty i reklamacje
Małgorzata Miller / 30.10.2020
Od 1 stycznia 2021 r. pojawi się nowa kategoria kupujących. Będą to quasi przedsiębiorcy, którzy uzyskają uprawnienia wynikające z Kodeksu cywilnego i innych przepisów szczególnych, takie jak konsumenci.
Zmiany będą dotkliwe również dla branży motoryzacyjnej. Dlaczego?
Do tej pory kupujący przedsiębiorca prowadzący działalność jednoosobową w transakcjach z drugim przedsiębiorcą (salonem/serwisem) nie miał specjalnych przywilejów ani ochrony prawnej. Umowy między przedsiębiorcami były kształtowane dowolnie, na zasadzie swobody umów. Teraz to się zmieni.
Nowe przepisy wyodrębnią natomiast sytuacje, w których uprawnienia przysługujące konsumentom będą przysługiwać przedsiębiorcom, tworząc tym samym trzecią kategorię nabywców, tzw. quasi przedsiębiorców. Kwalifikacja będzie zależeć od charakteru zakupu.
Jeżeli charakter zakupu zostanie uznany za niezawodowy, przedsiębiorca będzie mógł skorzystać z przywilejów właściwych konsumentom. Ocena tego, czy zakup miał charakter zawodowy, czy też nie, będzie dokonywana głównie na podstawie wpisu w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Webinar ma na celu przybliżenie tych zmian, oraz zwrócenie uwagi na najważniejsze kwestie dla branży motoryzacyjnej.
Adresaci szkolenia:
Zarząd, Kadra kierownicza, dyrektorzy, pracownicy działu sprzedaży, prawnicy in-house
10.00 – 10.45 Ochrona konsumencka dla quasi przedsiębiorców
10.45 – 11.00 Sesja Q&A
Webinar jest bezpłatny, obowiązują jednak zapisy za pośrednictwem platformy Clickmeeting.
Zachęcamy do udziału!